Vlucht en Aankomst

6 februari 2018 - Melbourne City, Australië

Ik ben er dan! Na een 12 uur vliegen tussen 2 mensen in tot Kuala Lumpur. Daarna 6 uur wachten (pff...) en daar wat gegeten om door te vliegen naar Melbourne in 6 uur. Ik heb op Kuala Lumpur bij het boarden vrienden gemaakt met een Nederlands meisje dat een buitenland stage gaat doen hier. Hier heb ik de avond van aankomst ook nog even een paar drankjes mee gedaan in de stad. Ook heb ik al 2 locals bevriend tijdens het boarden, dus ik was al sociaal bezig voor ik uberhaupt aangekomen was.

​De grens controle op het vliegveld viel ontzettend mee; na een lange rij voor de paspoort check kon ik doorlopen om mijn tas te halen. Daar nog even in de rij staan en toen moest ik nog langs een douane ambtenaar omdat ik meer dan 25 gram (namelijk 30) tabak bij had. De 2,1 liter rum werd niks over gezegd omdat je 2,25 liter tax free mee mag nemen. In eerste instantie wou de ambtenaar me toch laten betalen voor de tabak, maar na mijn vriendelijke overtuiging in de strijd te gooien zei hij "okay, there is the exit. Just go."

Een mooie stad, grote straten, hoge gebouwen, maar toch genoeg bomen en parken om het nog een beetje menselijk te houden. Eenmaal aangekomen bij het hostel zie ik wel waarom het zo goedkoop en toch central was, want echt schoon is het niet. Vanwege deze prijs zijn er ook redelijk wat locals die hier al enkele maanden veblijven, omdat ze bijvoorbeeld hun huis uit moesten.

Dit creert wel een interessante sfeer en ik moet zeggen dat ik me hier goed op mijn plaats voel; ik hou wel van apart volk. Ik heb al snel meer mensen leren kennen, nieuwe connecties gemaakt en op mijn eerste dag alvast een Australische sim kaart op de kop getikt. Wel zo handig.

Ik heb ook alvast een Tax File Number aangevraagd, maar een Bank rekening openen blijkt wat minder makkelijk, daar ga ik zo nog achteraan. Dit is wel redelijk frustrerend, want tot die tijd is het niet mogelijk om een baan te vinden en geld op te nemen zonder de banken te steunen door hoge wisselkoersen en extra kosten. Dus mijn geliefde motor moet ook nog even wachten....

Het weekend was top en super gezellig. Ik ben ook al naar het strand gegaan en heb daar internationale reizigers tegen gekomen. Die hebben mij al uitgenodigd voor een huisfeestje komende zaterdag en ik ben ook met hun mee gegaan naar huis om wat gitaar te spelen. Helaas kon ik niet lang blijven omdat ik de laatste tram moest hebben.

De maandag hierop werd het me wel even te veel. Ik werd wakker met 2 plekjes van "bed bugs" op mijn arm. Opzich niet heel dramatisch (gelukkig jeukt het bij mij niet) maar gelukkig word je er ook niet van. Daarna kwam de teleurstelling van de bank en heb ik erg veel moeite moeten doen om een oplader en bug spray te vinden in de stad. Daarbij ben ik tot nu toe iedere dag rond 5 a 6 uur 's ochtends wakker geworden, dus gebrek aan slaap was ook een factor.

Hierdoor werd gisteren het drukke stadsleven mij even te veel en begon ik erg gefrustreerd en zelfs aggressief te worden, oftewel tijd om me even terug te trekken. Gelukkig heb ik bij een paar hele lieve mensen hier in het hostel mijn verhaal kwijt gekund en gewoon even goed kunnen slapen (zo'n 10 uur) dus het gaat alweer een stuk beter.

Ik heb vanochtend van mijn hele aardige buurman zijn laptop kunnen lenen terwijl hij wat vrienden is gaan bezoeken, dus vandaar dat ik dit verhaal en mijn video heb kunnen maken en uploaden (hoewel de video niet echt opschiet...)

Dus tot zover mijn eerste dagen in het Australische Melbourne. Het weer is heerlijk, tussen de 25 en 34 graden overdag en 's nachts is het zo rond de 20. Ik heb weer even genoeg getypt en gezeverd denk ik, dus ik laat jou weer even verder gaan met je eigen leven, dan doe ik dat ook! :P

1. Rickert:
    6 februari 2018
    Holy shit tobias, ineens ben je hier.

Enjoy man, pik
  2. Jan:
    6 februari 2018
    Vet man! Ik kom er straks ook aan!
  3. Kleineman:
    6 februari 2018
    Die tabak xD en wat een gezemel ;)
    Have fun Tobiaboriginal!
    Sick man, have fun!
  6. Bosch:
    8 februari 2018
    Hoi Tobias,
    Heel veel plezier daar en we gaan je volgen man😘👍
  7. Edwin Smeets:
    14 februari 2018
    ow man daar is nog wat te ontdekken in Australië.
    Absorb all :)